For noen uker tilbake kunne vi lese om 11 ting “alle” nordmenn har i hjemmene sine. Få ble vel overrasket over at dansk design ligger på topp med sine Omaggio-vaser.
Hva er hemmeligheten bak de populære vasene?
Men hva er det med akkurat denne vasen som gjør at både nordmenn og dansker står kø og setter seg på ventelister lenge før de er tilgjengelige i butikker?
Fjorårets gull-versjon i begrenset opplag hadde en prislapp på 349 kroner og oppover. Lden ble raskt utsolgt. I Danmark dukket vasene opp på auksjoner tilsvarende norske Finn.no med prislapp opp mot 5000 danske kroner, skriver Aftenposten.
Kâhler sitt design har klart noe de færreste har fått til. Nemlig å appellere til et enormt publikum i flere land.
Vi blir påvirket av sosiale medier
Artikkelen i Aftenposten utfordret to eksperter på hva alle nordiske hjem har, og hvorfor vi ofte ender opp med det samme. Svaret er nokså enkelt: Vi blir påvirket av trender og sosiale medier.
Våren symboliserer starten på nytt år, ny sesong og nye trender. Vi verker etter å bytte ut vinterdetaljene med vårens nyheter. Dette er også grunnen til at så mange faller for de samme tingene. Vi ser etter nyheter, de fresheste tingene vi kan innrede og pynte hjemmet med. Enkelte mener at interiørbildet har stått stille en god periode og at skandinavisk minimalisme har regjert de fleste hjem. Det spås imidlertid at 2016 vil bli preget av mer personlig stil.
Det nyeste tilskuddet til Kâhler-familien er Omaggio Pearl vasen. Den skiller seg ut fra sine forgjengere med striper som er mye mer nøytrale og delikate i fargen.
Vasen er ikke dominerende, noe som gir alle mulighet til å style den akkurat slik de vil. De duse fargene passer like godt inn i et minimalistisk hjem, så vel som inn i retro- eller chabby chic interiør. Her kan du bestille den ettertraktede vasen.
Vasen er like populær som sølv- og gullversjonene. Vil du sikre deg denne nykommeren, kan du bestille den her. Vasen er estimert på lager i mars.